26 feb Interactievaardigheden voor professionals
Leer beter om te gaan met dagelijkse interacties tussen collega’s.
Professionaliseer je omgang.
Met de Mat-methode kom je verder.
Leidt wat ik doe in de interactie naar het doel toe?
Nee? Wat kan ik anders doen?
Dagdelen
Uur totaal
Wat is interactie eigenlijk?
Interactie is een ander woord voor wisselwerking. Het is nodig om samen te werken, conflicten op te lossen, of om doelstellingen te bereiken. Welke interactie leidt tot meer samenwerking? En welke tot minder?
Uit onderzoek blijkt dat interactie in elk geval de helft van de effectiviteit van een team bepaalt. De manier waarop de interactie plaatsvindt is een succesfactor voor een effectief team. We krijgen veel terug dat de training toepasbaar is op situaties op het werk, én privé. Benieuwd naar de inzichten die jij op doet?
Geaccrediteerd door ABAN, VSR, LV POH-GGZ, Kwaliteitsregister V&V en Register Zorgprofessionals (19 punten), Fysiotherapie (21 punten), Registerplein (24 punten) en SKJ (24,5 punten).
Wat leer je?
Maak kennis met de Mat
Beoordeel zelf je effectiviteit
Formuleer een persoonlijk leerdoel
Oefen met je eigen situaties
Verbeter jezelf in de omgang met anderen
Over de training Interactievaardigheden
Is het je doel om op een eenduidige, heldere manier cliënten, hun familieleden of leerlingen te begeleiden in de zorg of in het onderwijs? Wil jij het ziekteverzuim in je organisatie verlagen? Wil je samenwerken met gemotiveerde collega’s die hun verantwoordelijkheid nemen? Of ben je op zoek naar een effectiever team? Dan is het van belang dat iedereen zijn of haar interactievaardigheden op orde heeft. Leer om effectiever te worden in dagelijkse interacties.
De training Interactievaardigheden is al ruim twintig jaar de basis van Bureau de Mat. De training is geschikt voor medewerkers in de (geestelijke) gezondheidszorg, het onderwijs en in het bedrijfsleven en sluit aan bij zowel MBO, HBO als WO werk- en denkniveau. Er is geen vooropleiding vereist.
Centraal staat:
Wat kun jij accepteren (professioneel en persoonlijk)? En wat accepteer je niet?
Leidt wat je doet in de interactie naar het doel toe?
Wie is verantwoordelijk? En neem jij of neemt de ander die verantwoordelijkheid ook?
Je doet, kijkt, voelt en luistert. En je oefent 80% van de tijd met concrete situaties uit je dagelijkse praktijk als hulpverlener en (zorg)professional.
Wat is het resultaat van deze training?
Na de training Interactievaardigheden ben je beter in staat om:
effectiever te zijn in de interactie. Of het nu met collega's, familieleden, cliënten of je leidinggevende is
kritisch naar je eigen interactievaardigheden te kijken en jezelf te verbeteren
Overige
informatie
Training volgen?
Neem gerust contact op: info@demat.nl
Meer weten?
Bel 085 – 060 22 05 en vraag vrijblijvend advies
Andere trainingen
Hier vind je een compleet overzicht van alle opleidingen en trainingen