24 feb Interactievaardigheden voor cliëntenraden
Leer beter om te gaan met dagelijkse interacties.
In de cliëntenraad en met de Raad van Bestuur.
Met de Mat-methode kom je verder.
Leidt wat ik doe in de interactie naar het doel toe?
Nee? Wat kan ik anders doen?
Dagdelen
Uur totaal
Wat is interactie eigenlijk?
Interactie is een ander woord voor wisselwerking. Je hebt interactie nodig om samen te werken, conflicten op te lossen, of om doelstellingen te bereiken. En daarbij is het van belang dat je je grenzen aangeeft.
Hoe leer jij je grenzen als cliëntenraadslid herkennen? En hoe reageer je op de raad van bestuur? Wanneer neem jij verantwoordelijkheid? En wanneer niet?
Geaccrediteerd door ABAN, VSR, LV POH-GGZ, Kwaliteitsregister V&V en Register Zorgprofessionals (19 punten), Fysiotherapie (21 punten), Registerplein (24 punten) en SKJ (24,5 punten).
Wat leer je?
Zet je persoonlijke leerdoelen op de Mat
Leer je grenzen als cliëntenraadslid (h)erkennen
Maak lastige situaties bespreekbaar
Leer te kijken naar je eigen vaardigheden
Neem je verantwoordelijkheid op het juiste moment
En verbeter jezelf in de omgang met anderen
Over de training Interactievaardigheden
Wil je samenwerken met gemotiveerde raadsleden? Wil je weten wanneer jij of juist de Raad van Bestuur verantwoordelijkheid mag nemen? Het is in een cliëntenraad van belang dat iedereen zijn of haar interactievaardigheden op orde heeft. Leer om effectiever te worden in dagelijkse interacties. Met raadsleden, collega’s of andere beslisorganen (denk aan een Raad van Bestuur).
Centraal staat:
Hoe gaat het in de praktijk? Sta je op rood of op groen?
Leidt wat je doet in de interactie naar het doel toe?
Wat kan je anders doen om het doel wél te bereiken?
Je doet, kijkt, voelt en luistert. En je oefent 80% van de tijd met concrete situaties uit de praktijk als cliëntenraadslid.
Wat is het resultaat van deze training?
Na de training Interactievaardigheden ben je beter in staat om:
effectiever te zijn in de interactie. Of het nu met collega's, mederaadsleden of je leidinggevende is
kritisch naar je eigen interactievaardigheden te kijken en jezelf te verbeteren
Overige
informatie
Benieuwd naar deze training? Informeer ernaar!
Meer weten?
Bel 085 – 060 22 05 of mail info@demat.nl
Andere trainingen
Hier vind je een compleet overzicht van alle opleidingen en trainingen