Interactievaardigheden voor cliëntenraden

Leer beter om te gaan met dagelijkse interacties.
In de cliëntenraad en met de Raad van Bestuur.

Met de Mat-methode kom je verder.
Leidt wat ik doe in de interactie naar het doel toe?
Nee? Wat kan ik anders doen?

 

1

Trainingsdag

6

Verdiepingsbijeenkomsten

Wat is interactie eigenlijk?

 

Interactie is een ander woord voor wisselwerking. Interactie is nodig om samen te werken, conflicten op te lossen, of om doelstellingen te bereiken. Welke interactiepatronen leiden tot meer samenwerking? En welke tot minder?

Uit onderzoek blijkt dat interactie in elk geval de helft van de effectiviteit van een team bepaalt. En dus ook van een cliëntenraad. De manier waarop de interactie plaatsvindt is een succesfactor voor een effectieve raad. Handig dus, die interactievaardigheden.

Geaccrediteerd voor 20 punten door ABAN, VSR, Kwaliteitsregister VenV, Registerplein, SKJ en Register voor Vaktherapeutische Beroepen.

Welke vaardigheden leer je?

Zet je persoonlijke leerdoelen op de Mat

Leer je grenzen (h)erkennen

Maak lastige situaties bespreekbaar

Leer te kijken naar je eigen vaardigheden

Neem je verantwoordelijkheid op het juiste moment

En verbeter jezelf in de omgang met anderen

Over de training Interactievaardigheden

 

Wil je samenwerken met gemotiveerde raadsleden? Wil je weten wanneer jij of juist de Raad van Bestuur verantwoordelijkheid mag nemen? Het is van belang dat iedereen zijn of haar interactievaardigheden op orde heeft. Leer om effectiever te worden in dagelijkse interacties. Met raadsleden, collega’s of andere beslisorganen (denk aan een Raad van Bestuur). De training Interactievaardigheden is al ruim twintig jaar de basis van Bureau de Mat.

Centraal staat:

Hoe gaat het in de praktijk? Sta je op rood of op groen?

Leidt wat je doet in de interactie naar het doel toe?

Wat kan je anders doen om het doel wél te bereiken?

Je doet, kijkt, voelt en luistert. En je oefent 80% van de tijd met concrete situaties uit de praktijk als cliëntenraadslid.

Wat is het resultaat van deze training?

 

Na de training Interactievaardigheden ben je beter in staat om:

effectiever te zijn in de interactie. Of het nu met collega's, mederaadsleden of je leidinggevende is

Kritisch naar je eigen interactievaardigheden te kijken en jezelf te verbeteren

Overige

informatie

 

Benieuwd naar de training?

Neem gerust contact op: info@demat.nl

Meer weten?

Bel 023 – 53 11 065 en vraag vrijblijvend advies

Andere trainingen

Hier vind je een compleet overzicht van alle opleidingen en trainingen

Wil je meer weten?

Heb je nog vragen over deze training of wil je een persoonlijk advies? Bel dan 023 – 53 11 065 of gebruik onderstaand formulier.
We helpen je graag!

Dhr.Mevr.